14-08-2012

Fruit oogsten en jam maken.




Zomer en vers fruit horen bij elkaar. Ik vind fruit heerlijk. Het liefste vers uit eigen tuin. Helaas had ik dit jaar maar EEN vijg aan de boom. Die heb ik dan ook heerlijk alleen opgegeten. De Japanse-wijnbes deel ik met de vogels in de tuin. De aardbeien heb ik gekocht want die oogst was door de regen mislukt. De reuzen-aalbes en de bes van de moerbei was net twee kleine kommetjes vol. Dit jaar maar weer naar de tuin van mijn zus. Daar is vaak een overdaad aan fruit zodat we ook nog jam kunnen maken.

4 opmerkingen:

  1. Hier ook weinig fruit dit jaar. We hebben wel hele mooie kraaien rondvliegen, ha,ha. Wat er aan fruit was hebben ze opgegeten en pikken iedere dag de eieren uit het kippenhok. :0) gr.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Helmi, we kunnen elkaars hand schudden, heb n.l. ook maar 1 vijg, maar dan ook aan het boompje dat ik het vorig jaat van jullie gekregen heb met mijn verjaardag! Dus hij doet zijn best. Van mijn kersenboom daar heb ik 2 heerlijke hedelfingers van mogen eten en van de oogst van mijn pruimenboom heb ik de vorige week in totaal 2 potjes compote gemaakt, nog niet een tiende van wat er het vorig jaar geoogst is! De aalbessen idem dito! Maar we houden vol, het volgend jaar beter!
    Ciao Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op vijgen! Ze zien er open ook zo mooi uit. Ik heb slechts 1 aardbeienplantje, maar zelf nog geen 1 kunnen eten. De kinderen zijn me steeds voor ;) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van je eigen oogst...gelukkig zijn er andere plekken om te halen wat je nodig hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen