28-10-2012

Workshop stijfselpapier maken

Het atelier bezaaid met proefjes.

Papier nat maken en de rek eruit halen.

Met een grote kwast de stijfselverf aanbrengen.

Patronen maken met behulp van div. gereedschappen.

Na het drogen het papier gladstrijken en persen.
Zaterdag ben ik samen met mijn zus Miek naar een workshop, Stijfselpapier maken, geweest. De workshop werd met vol enthousiasme gegeven door Dymphie. Dit is een heel erg leuke en niet al te moeilijke techniek. Dit ga ik zeker ook de kinderen van 'Rick' leren. Wat ik verder met de papieren ga doen, weet ik nog niet!
Op Pinterest kun je heel veel  voorbeelden vinden, kijk maar eens HIER!
Bedankt allemaal voor de geslaagde creatieve middag.

11 opmerkingen:

  1. Dat nat maken en de rek eruit halen is nieuw voor mij. Ik weet wel dat ik met schilderen op papier het papier nat maak en opspan, maar met stijfselmarmeren gebruik ik droog (dik) papier.Je kunt op deze manier denk ik dunnere vellen gebruiken. Maar hoe haal je de rek eruit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In jouw motieven herken ik de hand van de meester, heel mooi Helmi! Leuk je ontmoet te hebben, ik ben heel benieuwd naar de resultaten van de kinderen van 'Rick' later :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is mooi Helmi. Ik bewonder het werk van Dymphie. gr,
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige resultaten Helmi! Zo naast elkaar ziet het er erg mooi uit.
    Leuk om te lezen dat jullie het ook leuk hebben gehad, we waren dan ook heerlijk bezig!
    Misschien weer een keer tot ziens, vond het leuk je te ontmoeten.
    Groetjes van Yvon (zat tegenover je)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er schitterend uit Helmi. En je stap voor stap foto's zijn super. het was inderdaad een heerlijke en leerzame middag. En ik vind het erg leuk jou en je zus ontmoet te hebben. Wie weet tot ziens.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lijkt net een Marokkaanse markt met kleurrijke lappen!
    De rek eruit halen is voor mij ook onbekend.
    Nu maar brainstormen wat er met dezen prachtige stukken kan gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig verslagje, super leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag het al bij je zus. Wat ziet dat er gaaf uit! Leuk om te doen lijkt me. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!! weer een nieuwe hobby erbij, je komt nog tijd te kort!!
    Bijzonder, zulke kleurrijke achtergronden met zoveel dieptewerking en mooie patronen!

    BeantwoordenVerwijderen