29-11-2017

Een les voor het grootste kinderfeest


Voor de kinderkunstklas maakte ik in de herfstvakantie 10 nieuwe lessen. Lessen met als inspiratiebron 10 verschillende kunstenaars. Deze week komt de illustrator Piet Paris aan de beurt. Een bewuste keuze, omdat deze man ook een sinterklaasboekje heeft geïllustreerd. Ik laat op het smart-board DIT filmpje zien. Daarna ga ik samen met de kinderen met kleine malletjes en stiften illustreren. Ik ben benieuwd of ze net zo enthousiast zijn over Piet als ik. Wat de kinderen maken is natuurlijk altijd goed.
  "Kunstenaarsvrijheid" 


Kijk eens wat de 4, 5 en 6 jarige Pietjes kunnen!

1 opmerking:

  1. Geweldig idee weer Helmi. En mooi filmpje van Piet.
    Heb laatst ook je idee van de monsters gebruikt in de klas. Ik zet ze binnenkort op mijn blog, dan laat ik het je weten...

    BeantwoordenVerwijderen